Geachte,

In ons ziekenhuis werd contactregistratie ingevoerd. Contactregistratie bestond al voor klassieke hospitalisatie (ten minste één overnachting in het ziekenhuis), voor behandelingen in het dagziekenhuis en voor eventuele contacten op onze diensten spoedgevallen. Contactregistratie werd ook ingevoerd voor ambulante contacten (consultaties, bloedafname, foto’s of scans op dienst radiologie (medische beeldvorming) en/of scans op dienst nucleaire geneeskunde).

Daarom dient u zich telkens vóór het ambulant contact (consultatie, bloedafname, foto/scan radiologie of foto/scan nucleaire geneeskunde) eerst aan te melden bij de dienst Inschrijvingen in de inkomhal van het ziekenhuis. Na de inschrijving krijgt u een aantal patiëntenetiketten mee, die u tijdens de consultatie dient te overhandigen aan de betrokken zorgverstrekker (arts, verpleegkundige of paramedicus).

Werkwijze :
1. U gaat naar de dienst Inschrijvingen in de inkomhal van het ziekenhuis
2. U meldt zich aan via de kiosk met uw identiteitskaart.
    - Als uw gegevens nog correct zijn en u hebt reeds een afspraak zal u patiëntenetiketten ontvangen om aan de betrokken zorgverstrekker te overhandigen.
    - Indien uw gegevens onvolledig of niet correct zijn, of wij hebben nog bijkomende vragen krijgt u een etiket met een nummer op. U neemt plaats in de wachtzaal. Als op het televisiescherm uw ticketnummer verschijnt, dan gaat u naar het aangegeven loket.
3. U gaat naar uw afspraak (consultatie, onderzoek (scan/foto) en/of bloedafname)
4. U overhandigt de etiketten aan de zorgverstrekker

Indien u zich niet aanmeldt met een identiteitskaart zal u ook tevens een etiket krijgen om u aan te melden bij een medewerker van dienst Inschrijvingen

Mogen wij u vragen om 20 minuten voor uw afspraak in het ziekenhuis aanwezig te zijn ? U moet rekening houden met het zoeken naar parkeerplaats en met de tijd die nodig is om u in te schrijven.

nieuws

Nieuws

AZ Alma bouwt huisartsenwachtpost op spoedgevallendienst
13/10/2017

AZ Alma start met de bouw van een huisartsenwachtpost bovenop de spoedgevallendienst in het nieuwe ziekenhuis aan de Ringlaan. In deze wachtpost zullen huisartsen uit de twee Meetjeslandse huisartsenkringen Omehak (Oost-Meetjeslandse Huisartsenkring) en Wemehak (West-Meetjeslandse huisartsenkring) in weekends en op feestdagen consultaties houden. De wachtpost wordt ook de vertrekbasis van een rijdende wacht. De vermoedelijke openingsdatum staat gepland op 1 september 2018.

Met de komst van deze huisartsenwachtpost schrijven AZ Alma en de huisartsenkringen uit de Meetjeslandse regio geschiedenis. Net als de meer dan 70 huisartsenwachtposten verspreid in België,  anticipeert men op het geplande overheidsbeleid waarbij ten laatste over 4 jaar het ganse land moet gedekt zijn met huisartsenwachtposten. Vandaar dat Omehak en Wemehak de handen in elkaar slaan en samen met AZ Alma al 2 jaar in stilte werken aan dit uniek project. Het was wachten tot AZ Alma de nieuwbouw aan de Ringlaan in Eeklo betrok, vooraleer de plannen echt concreet werden. Intussen werd de vzw Huisartsenwachtpost Meetjesland (HAWP ML) opgericht, met dokter Karel De Crem uit Aalter als voorzitter en dokter Eddy Deveneyns uit Watervliet als dagelijks bestuurder.

De start van de huisartsenwachtpost houdt in dat de huidige plaatselijke huisartsenwachtdiensten in het weekend (vanaf vrijdagavond tot en met maandagmorgen) en op feestdagen opgaan in deze ene, unieke huisartsenwachtpost in het AZ Alma. Het betreft een gebied van ong. 160.000 inwoners en 140-tal huisartsen. De huisartsenwachtpost zal in de eerste plaats ten goede komen aan de patiënt: deze zal op elk moment de beste zorg krijgen, door de beste persoon en op de best ingerichte locatie. Voor de huisarts zal het beperkter aantal wachtdiensturen in veilige omstandigheden en in de beste omkadering, zorgen voor een aangenaam gebeuren, waarbij een betere work/life balans van de individuele huisarts en preventie van burn-out een logisch gevolg zullen zijn.

De bouw van de huisartsenwachtpost op de spoedgevallendienst start nog dit najaar. De bouwwerken zijn gepland te finaliseren ten laatste tegen het bouwverlof van 2018. De opening en de opstart van de huisartsenwachtpost is momenteel gepland op 1 september 2018.

nieuwsoverzicht
laatste wijziging 18/03/2017
 
website ontwikkeling Connexon
Disclaimer © AZ Alma 2017